Jak złożyć zamówienie?
- Wybierz produkt, który chcesz zamówić i kliknij "Do koszyka".
- Wybierz sposób płatności oraz kliknij "Zamawiam":
- Przelewy24.pl (płatność elektroniczna/karta płatnicza),
- Faktura vat (opcja dostępna wyłącznie dla Gminy),
- Przelew (wpłata na konto bankowe).
- Możesz zamówić bez zakładania konta, kliknij "Złóż zamówienie". Możesz również założyć konto albo zalogować się do swojego konta.
- W części "Osoba zamawiająca/osoba do kontaktu" wpisz swoje dane jako osoby zamawiającej albo swoje dane jeżeli zamawiasz dla Gminy.
- W części "Dane adresowe do faktury" - jeżeli kupujesz dla siebie wpisz swoje dane adresowe. Jeżeli kupujesz dla Gminy/Firmy zaznacz "Gmina/Firma" oraz kolejno wpisz dane: nazwę, NIP, dane adresowe. Dane te zostaną ujęte na Fakturze vat jako dane Nabywcy. Jeżeli na fakturze vat mają zostać dodatkowo wpisane dane Odbiorcy (np. dane Urzędu Gminy wpisz je w rubryce "Dane dodatkowe"). Faktura wystawiana w KSeF od 1 kwietnia 2026 r.
- W rubryce "Dane dodatkowe" wpisz dane uczestnika szkolenia - imię i nazwisko, e-mail uczestnika
- Jeżeli szkolenie jest finansowane ze środków publicznych zaakceptuj oświadczenie: "Oświadczam, że szkolenie ma charakter usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług lub w co najmniej 70% zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień".
- Zapoznaj się z regulaminem sklepu i zaakceptuj go.
- Kliknij "Podsumowanie", sprawdź dane i kliknij "Potwierdzam zakup" co oznacza potwierdzenie zakupu.
- Odbierz wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia.
Kategorie wpisów
Księgowość podatkowa od 1.10.2026 r. (wpłaty, nadpłaty, zwroty) - 22 października 2026 r. - warsztaty online
Cena regularna:
towar niedostępny
Szczegóły
Zapraszam do udziału w warsztatach online
"KSIĘGOWOŚĆ PODATKOWA OD 1.10.2026 R. (WPŁATY, NADPŁATY, ZWROTY)"
Termin:
22 października 2026 r. (czwartek) godz. 10.00 – 13.30
Warsztaty online trwają 3 godziny 30 minut, obejmują 2 części (I część godz. 10.00 – 11.30, II część 11.45 – 13.30), 15 minutowa przerwa 11.30 - 11.45.
Ważne:
Każdy z uczestników może zadawać bezpośrednio pytania (i uzyska odpowiedź) już od pierwszych minut trwania warsztatów (nie ma wydzielonego czasu przeznaczonego na pytania).
Program warsztatów online:
KSIĘGOWOŚĆ PODATKOWA OD 1.10.2026 R. (WPŁATY, NADPŁTY, ZWROTY)
Od 1 października 2026 r. obowiązują znowelizowane przepisy Ordynacji podatkowej, które modyfikują zasady rozliczania wpłat podatków i opłat lokalnych, stwierdzania nadpłat oraz dokonywania zwrotów.
- "Termin do wykonania czynności" a termin płatności podatku. Postępowanie w przypadku, gdy ostatni dzień terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy. "Termin do wykonania czynności" a bieg terminu przedawniania zobowiązania podatkowego.
-
Wpłata podatku "dokonana tytułem rat" - wskazanie w dowodzie wpłaty. Zaliczanie wpłat dokonanych tytułem rat, na które rozłożono podatek lub zaległość podatkową wraz z odsetkami za zwłokę, oraz rat podatku. Księgowanie wpłat na poczet raty o najwcześniejszym terminie płatności - ciągłość w wykonywaniu przez podatnika układu ratalnego. Postępowanie w przypadku gdy podatnik nie wskaże, że wpłata dotyczy raty. Skutki powstania luki w wykonywaniu przez podatnika układu ratalnego - wygaśnięcie decyzji ratalnej na podstawie art. 67da § 2 Ordynacji podatkowej.
-
Postępowanie w przypadku jednoczesnego istnienia układu ratalnego i zobowiązań podatkowych z innych tytułów, dla których: nie upłynął termin płatności oraz upłynął termin płatności. Postępowanie w przypadku istnienia układu ratalnego i zobowiązań podatkowych z innych tytułów w przypadku braku wskazania, że wpłata dotyczy raty. Postępowanie w przypadku wpłaty dokonanej tytułem raty w przypadku gdy decyzja o rozłożeniu na raty uległa w części wygaśnięciu.
-
Zasady zaliczania wpłaty w sytuacji, gdy na podatniku ciążą wyłącznie bieżące zobowiązania w przypadku: wskazania przez podatnika tytułu wpłaty oraz braku wskazania. Zasady zaliczania wpłaty w sytuacji, gdy na podatniku ciążą zaległości podatkowe w przypadku: wskazania przez podatnika podatku, braku wskazania podatku oraz braku zaległości podatkowej we wskazanym podatku.
- Podatek płatny w ratach. Niezapłacona w terminie rata podatku jako zaległość podatkowa. Zasady zaliczania wpłat na poczet podatku płatnego w ratach. Postępowanie w przypadku jednoczesnego istnienia układu ratalnego i podatku płatnego w ratach.
-
Zapłata podatku przez inny podmiot niż podatnik. Zapłata podatku bez ograniczenia wysokości podatku dla określonych członków rodziny podatnika. Zapłata podatku z ograniczeniem wysokości podatku do 5.000 zł w przypadku zapłaty podatku przez inny podmiot niż podatnik. "Wysokość podatku" a "kwota wpłaty podatku" - rozróżnienie pojęciowe.
-
Kwota podatku i odsetki za zwłokę bez zaokrąglenia w przypadku zaliczenia wpłaty oraz zaliczenia nadpłaty podatku na poczet zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę. Przedmiot zaokrąglania. Zasady zaokrąglania kwot podatków płaconych w ratach. Zasada proporcjonalnego zaliczanie wpłat na poczet zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę. Odsetki za zwłokę w przypadku częściowej wpłaty podatku.
- Nowa przesłanka wygaszenia zobowiązania podatkowego - umorzenie podatku. Ewidencja księgowa umorzenia podatku w świetle rozporządzenia z 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 208, poz. 1375). Umorzenie podatku w drodze decyzji organu podatkowego a kolumna „Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy na podstawie ustawy – Ordynacja podatkowa, obliczone za okres sprawozdawczy” sprawozdania RB-27S. Naliczanie odsetek za zwłokę w przypadku wydania decyzji odmawiającej umorzenia podatku.
-
Stwierdzenie nadpłaty podatku - tryb postępowania stosowany do wyłącznie do podatków, których wysokość wynika z deklaracji. Stwierdzenie nadpłaty podatku bez wniosku podatnika w przypadku złożenia korekty deklaracji po terminie. Zwrot nadpłaty na podstawie korekty deklaracji: bez wydawania decyzji stwierdzającej nadpłatę oraz na podstawie decyzji stwierdzającej nadpłatę (przesłanki wydania decyzji). Obowiązek pisemnego uzasadnienia przyczyn korekty deklaracji w przypadku gdy z korekty wynika nadpłata w wysokości większej niż 10 000 zł. Rozliczenie nadpłaty w przypadku stwierdzenia nadpłaty: zaliczenie na poczet zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę, kosztów upomnienia, na poczet bieżących zobowiązań, zwrot nadpłaty podatnikowi. Termin dokonania zwrotu nadpłaty w przypadku stwierdzenia nadpłaty - nowy przepis art. 165 § 8a ustawy Ordynacja podatkowa.
- Nadpłata podatku powstała w wyniku: zmniejszenia wysokości zobowiązania podatkowego w drodze wydania decyzji oraz wpłaty w wysokości wyższej niż wysokość zobowiązania podatkowego. Określenie wysokości nadpłaty przez organ podatkowy. Rozliczenie nadpłaty z urzędu: zaliczenie na poczet zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę, kosztów upomnienia, na poczet bieżących zobowiązań, zwrot nadpłaty podatnikowi. Zaliczenie nadpłaty podatku na wniosek podatnika na poczet zobowiązania przyszłego. Termin zwrotu nadpłaty w przypadku zmiany, uchylenia lub stwierdzenia nieważności decyzji. Termin zwrotu nadpłaty wynikającej z decyzji określającej nadpłatę. Sposoby zwrotu nadpłaty.
-
Zwrot opłaty skarbowej bez wydawania decyzji. Ewidencja księgowa zwrotu opłaty skarbowej w świetle rozporządzenia z 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 208, poz. 1375). Obowiązek zaliczenia zwrotu opłaty skarbowej na poczet zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę, kosztów upomnienia oraz bieżących zobowiązań podatkowych. "Zwrot opłaty skarbowej" a "nadpłata opłaty skarbowej" - rozróżnienie pojęciowe i przesłanki stosowania.
Adresaci warsztatów:
Skarbnicy, pracownicy urzędów gmin oraz związków międzygminnych.
Prowadząca warsztaty: Agata Dzięgiel-Matras
Ekonomistka, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz doradca podatkowy.
Doświadczony trener, prowadzący szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego z tematyki podatków i opłat lokalnych oraz Ordynacji podatkowej od ponad 20 lat.
Autorka książek: „Dochody własne gminy Ewidencja księgowa podatków i opłat”, „Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi Komentarz do zmian z 2015”, „Podatki lokalne 2016”, „Ordynacja podatkowa dla gmin 2016”, „Informacje i deklaracje do podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego od 1 lipca 2019 r. z komentarzem”, „Zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym z komentarzem”, „Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi po zmianach w 2019 r. z komentarzem”, „Podatki i opłaty lokalne w dobie COVID-19", „Podatki lokalne 2021 Zbiór przepisów”, „Zaległość podatkowa 2021”, „Egzekucja administracyjna 2021 Zbiór przepisów”.
Prowadząca stronę internetową dotyczącą podatków i opłat lokalnych PodatkowyReferat.online oraz administratorka grup tematycznych na Facebooku.
Cena uczestnictwa w warsztatach:
449,00 zł od 1 osoby (vat zw. w przypadku finansowania ze środków publicznych, vat 23 % w pozostałych przypadkach).
Cena obejmuje:
- udział w warsztatach on-line w czasie ich trwania (na żywo),
- autorskie materiały szkoleniowe, w tym materiał edytowalny (w wersji elektronicznej),
- imienne zaświadczenie potwierdzające udział w warsztatach online (w wersji elektronicznej).
Materiały szkoleniowe są udostępnianie uczestnikom w dniu warsztatów od godz. 7.30.
Sposób zadawania pytań i udzielania odpowiedzi w trakcie warsztatów:
Możliwość zadawania pytań podczas całego czasu trwania warsztatów (nie ma wydzielonego czasu): w formie głosowej za pomocą mikrofonu (wbudowanego w laptopie albo podłączonego do komputera) lub w formie pisemnej poprzez przesłanie pytania na czacie. Do zadawania pytań nie jest konieczne używanie kamery.
Odpowiedzi uzyskuje się na bieżąco, od razu po zadaniu pytania, w powiązaniu z danym zagadnieniem omawianym podczas warsztatów.
Forma i zasady zakupu:
W ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia zamawiający otrzyma potwierdzenie zgłoszenia.
Dzień przed warsztatami uczestnik otrzyma link do wirtualnej sali szkoleniowej z możliwością przetestowania systemu oraz mikrofonu i kamery.
Przesłanie zamówienia jest równoznaczne z przyjęciem zobowiązania płatności.
Faktura w wersji elektronicznej za udział w warsztatach wysyłana jest na mail wskazany w zamówieniu. Termin płatności wynosi 14 dni od daty warsztatów.
W przypadku rezygnacji z warsztatów konieczne jest przesłanie informacji w na adres: podatki.lokalne@gmail.com
W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w warsztatów w dniu warsztatów uczestnik ponosi 100% kosztów, wcześniejsza rezygnacja nie obciąża uczestnika.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatów.
Szczegółowy sposób zamawiania warsztatów ("krok po kroku") jest dostępny w panelu po lewej stronie w trakcie całego procesu składania zamówienia.
Narzędzia umożliwiające udział w warsztatach:
- stabilne połączenie z Internetem,
- komputer stacjonarny wyposażony w głośniki lub słuchawki, ew. mikrofon i kamerę albo laptop z wbudowanym mikrofonem i kamerą (możliwość uczestnictwa również przez przeglądarkę na urządzeniach mobilnych).