Modyfikacja projektów wzorów deklaracji i informacji

Ministerstwo Finansów opublikowało nowe projekty dotyczące wzorów informacji i deklaracji w zakresie podatku od nieruchomości i podatku rolnego (datowane 10 maja 2019 r.)

Różnice między projektami z 10 maja 2019 r. rozporządzeń Ministra Finansów w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości oraz w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny a poprzednimi projektami z 26 marca 2019 r. to m. in.:

- dodanie nowej części B „Podmiot zobowiązany do złożenia informacji/deklaracji” w informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (IN-1), deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1), informacji o gruntach (IR-1) i deklaracji na podatek rolny nowej z obowiązkiem wyboru rodzaju podmiotu: 1. właściciel, użytkownik wieczysty lub posiadacz albo 2. współwłaściciel, współużytkownik wieczysty lub współposiadacz,

- uzupełnienie części F „Dodatkowe informacje” w informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (IN-1) oraz części G „Kontakt do osoby odpowiedzialnej za sporządzenie deklaracji i dodatkowe informacje” w deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1) o nową poz. Inne (np. określenie zdarzenia powodującego obowiązek złożenia informacji lub korekty informacji/deklaracji). Podanie informacji w części F i G nie jest obowiązkowe,

- uzupełnienie części H „Dodatkowe informacje” w informacji o gruntach (IR-1) oraz części I „Kontakt do osoby odpowiedzialnej za sporządzenie deklaracji i dodatkowe informacje” w deklaracji na podatek rolny (DR-1) o nową poz. Inne (np. określenie zdarzenia powodującego obowiązek złożenia informacji lub korekty informacji/deklaracji, wskazanie gmin, na terenie których położone są użytki rolne stanowiące gospodarstwo rolne). Podanie informacji w części H i I nie jest obowiązkowe,

- wskazanie w części H „Podpis podatnika i osób reprezentujących podatnika” w deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1) oraz w części J „Podpis podatnika i osób reprezentujących podatnika” w deklaracji na podatek rolny (DR-1) odrębnych pozycji do podpisu podatnika albo osób reprezentujących podatnika (dla 2 osób),

- dodanie w załączniku do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – dane pozostałych podatników (ZIN-3) oraz w załączniku do informacji o gruntach - dane pozostałych podatników (ZIR-3) części A „Dane podatnika wskazanego w części C.1 Informacji IN-1”/„Dane podatnika wskazanego w części C.1 Informacji IR-1” z obowiązkiem wskazania nazwiska i imienia.

Projekt z 10 maja 2019 r. sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości

Projekt z 10 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny

Nowe wzory informacji i deklaracji w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego wejdą w życie 1 lipca 2019 r. i zastąpią wzory wynikające z uchwał rady gminy.

Źródło: rcl.gov.pl