Sklep
Książki w postaci elektronicznej (format .pdf ) dostępne w 24 h
Blog Podatkowy Referat
Komunikat Ministerstwa Finansów w sprawie nowych wzorów informacji i deklaracji 12

Ministerstwo Finansów opublikowało w dniu 1 lipca 2019 r. następujący komunikat w sprawie nowych formularzy informacji i deklaracji:

Ministerstwo Finansów informuje o nowych wzorach deklaracji i informacji dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.

Od 1 lipca 2019 r. obowiązują jednolite wzory deklaracji i informacji na podatki lokalne: podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny.

Formularze deklaracji i informacji są dostępne na stronie podatki.gov.pl.

Składanie deklaracji i informacji w formie elektronicznej od 1 lipca 2019 r. jest możliwe za pośrednictwem strony epuap.gov.pl.

Informacje i deklaracje, które powinny zostać złożone do końca czerwca 2019 r. oraz korekty deklaracji i informacji złożonych do tej daty należy składać z wykorzystaniem dotychczasowych formularzy, których wzory zostały określone uchwałą rady gminy.

Komentarze do wpisu (12)

15 lipca 2019

Czy wszystkie korekty deklaracji i informacji złożonych do 30 czerwca 2019 roku mają być złożone na wzorach rady gminy?

17 lipca 2019

Tak, na wzorach z uchwał rady gminy.

18 lipca 2019

Czy załączniki ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3 musza być obowiązkowo składane wraz z deklaracją ? ? Co w przypadku gdy ktoś nie ma przedmiotów opodatkowania zwolnionych ? Czy wtedy też składa ten załącznik ZIN-2 tylko pusty, czy można go pominąć ? Czy zawsze niezależnie od sytuacji składam deklaracje i wszystkie 3 zalączniki?

22 lipca 2019

Nie korzysta ze zwolnienia - nie składa ZIN-2. W poz. 66 - 0.

26 lipca 2019

Witam, chciałam zapytać jak powinien być opodatkowany Zespół Regionalny i Koła Gospodyń Wiejskich które na podstawie umowy użyczenia lokalu biorą w bezpłatne używanie pomieszczeń w budynku Gminnym, wykorzystując te pomieszczenia na działalność kulturową.

29 lipca 2019

Mam pytanie odnośnie informacji o gruntach a mianowicie gdzie wpisujemy grunty korzystające z ulgi z tytułu zakupu? Tylko w ZIN-2? Czy też w informację i ZIN-1 wypełniając ostatnie pole (podstawa zwolnienia)?

5 sierpnia 2019

Pani Agato, proszę o podpowiedź czy rolnik, który dokupił grunty rolne wypełnia tylko deklarację i załączniki ZDR-1 I ZDR-2 dla nowo zakupionych gruntów czy musi wypełnić narastająco dla wszystkich posiadanych gruntów?

7 sierpnia 2019

Nowe formularze mają zastosowanie do spraw dotyczących podatków, z tytułu których obowiązek podatkowy powstał po 1 lipca. Czy to oznacza że w przypadku składania korekt deklaracji czy informacji (korekty dotyczą zmian powstałych po 1 lipca, i dotyczą korekty zobowiązania powstałego 1 stycznia) mają być nadal składane na starych drukach czy nowych.? Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa złożył mi korektę (obowiązującą od 1 września) na starych drukach bo mają taką opinię prawną ("obowiązek powstał 1 stycznia i korekta dotyczy tego obowiązku")

14 sierpnia 2019

Stawką od pozostałych budynków lub ich części.

14 sierpnia 2019

W ZIN-1 i ZIN-2 nie ma gruntów z ulgą z tytułu zakupów.

22 sierpnia 2019

Dla wszystkich posiadanych gruntów.

26 sierpnia 2019

Na nowych. Na starych w przypadku, gdy obowiązek podatkowy powstał przed 1 lipca i nie został wypełniony do końca czerwca 2019 r.

Sklep internetowy od home.pl